Pieśń nad Pieśniami to drugi autorski projekt muzyczny, będący adaptacją muzyczną biblijnego tekstu Księgi o tym samym tytule. Kompozycja nie jest parafrazą, ani też nie wybiera pojedynczych tekstów. Jest natomiast jedną z pierwszych prób objęcia całości treści i ułożenia ją w narrację, ukazującą etapy rodzenia się i dojrzewania Miłości.

Projekt Pieśń nad Pieśniami to kolejny etap odkrywania przez autorkę muzyki drogi, wiodącej „ku dojrzałości chrześcijańskiej”. Po „Ocaleniu…” następuje odnajdowanie piękna, nauka relacji, dobrowolne oddawanie swojego życia i przyjmowanie Miłości. Miłość zraniona uczy się od nowa przyjmować siebie, dostrzegać własne piękno w pokorze, budzi się do tworzenia prawdziwej osobowej relacji. Wszystko zamknięte w romansie Oblubieńca i Oblubienicy, ukazującym czystość i najwyższą doskonałość aktu miłosnego, zarezerwowanego dla relacji opartej na wierności i  wyłączności.

Materiał muzyczny cechuje różnorodność stylów i  barw instrumentalnych, dając tym samym możliwość różnorodności w aparacie wykonawczym. Pozostaje jednak w obszarze muzyki poetyckiej z elementami jazzu i klasyki.

Tekst został podzielony na 22 pieśni ujęte w siedem większych części: prolog, pięciu poematów i epilog. Obecnie jest to materiał koncertowy żyjący w trzech różnych odsłonach:

  • teatralnej (przy udziale sekcji tanecznej aktorskiej, wokalnej, instrumentalnej – na wzór musicalu),
  • koncertowej ( z rozszerzoną obsadą wokalno- instrumentalną, z towarzyszeniem wizualizacji „rysunkiem na piasku”),
  • medytacyjną ( wykonywaną w celach zatopienia się w Słowo Boże, o charakterze sakralnym, w wykonaniu solistów z towarzyszeniem fortepianu).

Każda z odsłon niesie ze sobą inny rodzaj zaangażowania słuchacza i widza.

pnp_03
pnp_06
pnp_11
pnp_17
pnp_21